Реч редитеља

Мјузикли су на својим почецима били колекција вицева и песама која је била лабаво повезана у причу. Први мјузикли су мешали утицај европске оперете и америчке „слободно котрљајуће“ џез комедије. Иако они данас изгледају наивни у причи и плошни у ликовима, они су својим успесима утицали на развој овог жанра.

Био је то пионирски посао испричати причу кроз музику. Чак и савремени мјузикли имају „танке“ приче које су већ од раније познате публици: Фантом је Лепотица и звер, Евита је Пепељуга која је отишла у погрешном смеру. Сви знају како ће се завршити Исус Христ Суперстар, као што нам је познат и крај филма Титаник. Успех ових дела лежи превасходно у оригиналном поступку којим је испричена прича.

Kад Човек из музичке комедије Бродвејске враголије позива да се маштом вратимо у 1928. годину, он разоткрива и механизме овог жанра поредећи га са порнографијом: „Порнографија се не гледа због приче. Баш као и мјузикл. На крају крајева, оно што нам је у мјузиклу стварно узбудљиво јесу талентовани људи који дају све од себе да нама у публици буде забавно.“

Постоји нека врста хијерархије у уметности по којој се о оперети и мјузиклу говори као о другоразредној уметности, док су Верди и Моцарт прворазредна уметност. Најбољу одбрану популарних жанрова дао је критичар Тајмса који је за писца фарси Реја Kунија рекао да је „парњак са Хамлетом“, зато што „било шта да уметност јесте, све док је она од најбоље врсте и истинитости у ономе што настоји да учини, то је величанствено дело уметности“.

Заједно са екипом изврсних сарадника и талентованим ансамблом настојимо да Бродвејске враголије доведемо до глумачког, певачког и плесног стандарда који представља гаранцију квалитета. Уколико је поставка дела тачна, онда је оправдан и одлазак у позориште.
Добро дошли на Бродвејске враголије!

Небојша Брадић

Мјузикл о мјузиклу

Током седам деценија рада, у Позоришту на Теразијама су извођене комедије, музичке представе, оперете и наравно мјузикли који су последњих пар деценија постали основа репертоара. У међувремену, на сцени овог јединственог театра у овом делу Европе, рођена је кованица “домаћи мјузикл” која је код публике и стручне јавности добила пуну потврду и оправдање. Окосницу репертоара наравно и даље чине лиценци бродвејски и наслови који се изводе на Wест Енд-у, почев од најдуговечније представе у земљи Неки то Воле вруће, преко култног Чикага до мега наслова Фантом из Опере.
Стога је било природно да се после низа жанровски различитих представа на репертоару позоришта нађе мјузикл о мјузиклу, што у основи јесте наслов Бродвејске враголије који се у оригиналу зове The Drowsy Chaperone.

Главни јунак ове комедије са елементима водвиља јесте Човек, љубитељ мјузикла, врсни познавалац и надасве заљубљеник у мјузикл, који слушајући “омиљену плочу” на сцену изводи ансамбл (апокрифне) представе посвећене великој звезди мјузикла која је због љубави спремна да заувек напусти сцену.

Ову представу, која је по својој структури и врсти хумора најближа нашим представама Неки то воле вруће и Продуценти, изводе чланови свих сектора нашег позоришта (драма, балет, оркестар и хор), стални и нове сарадници уз пуну подршку сектора технике.

Жељко Јовановић
помоћник директора за уметничка питања

Бродвејске враголије
(The Drowsy Chaperone)

Мјузикл

премијера: 05.10.2019.

Музика и стихови: Lisa Lambert, Greg Morisson
Либрето: Bob Martin, Don McKeller

Режија: Небојша Брадић
Превод и препев сонгова: Слободан Обрадовић
Оркестрација: Милан Недељковић
Диригент: Весна Шоуц
Kореограф: Милица Церовић
Сценограф: Миодраг Табачки
Kостимограф: Марина Меденица
Лектор: Љиљана Мркић Поповић

Улоге:
ЧОВЕK У ФОТЕЉИ: Светислав Буле Гонцић
ЏЕНЕТ ВАН ДЕ ГРАФ: Ивана Поповић Илијин
РОБЕРТ МАРТИН: Славен Дошло
ДРАУЗИ, МАМУРНА ДРУЖБЕНИЦА: Јелена Јовичић
АЛДОЛФО: Милош Ђорђевић
ГЂА ТОТЕНДЕЈЛ: Валентина Павличић
АНДЕРЛИНГ: Мирољуб Турајлија
ГДИН ФИЛДЦИГ: Душко Радовић
KИТИ: Митра Младеновић
ЏОРЏ: Жарко Степанов
ГАНГСТЕРИ: Милан Тубић и Данијел Kорша
АВИЈАТИЧАРKА ТРИKСИ: Бојана Симеон/ Биљана Пековић
ДОМАР Љубиша Динчић

По лиценци са Music Theatre International Limited (Evropa): www.mtishows.eu

Оригинална бродвејска продукција мјузикла „The Drowsy Chaperone“

Kevin McCollum, Roy Miller, Bob Boyett, Stephanie McClelland, Barbara Freitag, Jill Furman

Сезона 2019/20 / 286. премијера /

БАЛЕТ: Катарина Громилић, Милица Павловић, Елена Громилић, Јелена Арсић, Тамара Иванчић, Ива Пијетловић, Ивана Дубовац, Милица Тодоровић, Нађа Михајловић, Софија Станковић

ХОР: Мирјана Стојановић, Татјана Матејић, Мирјана Матић, Милена Моравчевић, Миљана Радиновић, Наташа Рашић, Невена Ђоковић, Кристина Савић, Љубиша Динчић, Душан Шида, Ненад Поледица, Стефан Живановић, Филип Чала, Димитрије Цинцар Костић, Немања Николић, Александар Крунић, Марко Богданић

ОРКЕСТАР: Биљана Јовановић (концертмајстор), Ивана Матејић, Марија Ристић, Боривоје Спасојевић, Ана Ристић Тадић, Драгомир Маринковић, Катарина Касаткин, Данијела Станковић, Ана Рајковић, Иван Ранковић, Ђорђе Кујунџић, Маја Хајдуковић, Александар Петковић, Горан Стојановић, Миливоје Илић, Владимир Мандић, Зоран Ковачевски, Младен Лукић, Михаило Богосављевић, Војин Ненадовић, Дејан Стојадиновић, Урош Ранковић, Хрвоје Ивовић, Ивана Павловић, Мери Бојић Радојичић, Аница Иванчевић, Желимир Васић, Милош Бранисављевић
Асистент кореографа: Немања Наумоски; Асистент костимографа: Марија Тавчар; Корепетитор балета: Тања Радуновић; Корепетитор драме, солиста и хора: Весна Шоуц Тричковић и Хрвоје Ивовић; Вокални педагог: Љубица Живковић, Инспицијент: Јелена Николић, Суфлер: Горан Томић; Организатор: Мирјана Заложник; Фотографије: Далибор Тонковић; Дизајн плаката и програма: Милена Вучковић

ТЕХНИКА: Помоћник директора за сценско-техничке послове: Драган Лазић; Секретар технике: Осман Ајрулоски; Дизајн светла: Момчило Жиропађа; Светло: Бојан Јовановић, Златко Шакотић, Небојша Илић, Небојша Сиљановић; Дизајн тона: Бранислав Митић, Зоран Мандић, Тон: Ненад Арнаут, Никола Илић; Оператери сценске механике: Зоран Благојевић, Радомир Видосављевић; Мајстор сцене: Живорад Чубрило; Декоратери: Милош Богдановић, Зоран Гачић, Горан Илић, Стефан Пахор; Реквизита: Предраг Стевановић, Зоран Линц; Шминка: Снежана Мартинов, Маја Николић, Маја Арсић, Александра Павличевић, Розалија Танасковић, Сања Николић; Гардероба: Љиљана Спасић, Мирјана Ђурђевић, Гордана Живковић, Весна Шишковић, Драгана Козић, Снежана Бујановић; Шеф костима: Снежана Шимић; Кројачица: Зорица Кешељевић; Кројачки радови (женски): Вијолета Живанчевић, Атеље „Вики“, Кројачки радови (мушки): Драгутин Ђиновић, Обућа: Драган Јанковић; Израда шешира и оглавља: Снежана Пешић, Марија Тавчар; Вајарски радови: Дарко Кузмановић; Транспорт: Дарко Лончар, Урош Димић, Жељко Димић; Пиротехника: Мирко Божовић; Реквизитер оркестра: Александар Николајев.

Трајање представе: 1 час и 45 минута (без паузе)

Галерија