РЕЧ АУТОРА
Са Бајагом сам радио као драматург на једном необичном кабаретском подухвату на Вечерњој сцени Радовић – Винском кабареу, у време бел епока тог тетара кога је водио Примож Беблер. Био је то апсолутни хит, игран у клубу Радовића који је из много разлога називан Kазабланка. Играно је у узаврелом Београду, између кордона полиције и демостраната који су опседали зграду РТС-а. Неретко су и једни и други присуствовали представи, а публика је мислила да је то део перформанса. Онда више није било услова да се игра. Поново смо се срели сада на Теразијама, у доба короне. Нешто нам спољне околности не иду на руку.
Али, када би театар чекао идеалне околности, не би га ни било. Срећом, тог мишљења су били редитељ Југ Радивојевић и управа Позоришта на Теразијама и, ето премијере, околностима упркос. Одлучио сам се, уз Југову и Бајагину подршку, да драматуршки оквир за Бајагину музику буде почетак осамдесетих година који из данашње визуре делује бајковито, а и да сама форма мјузикла буде нека врста урбане бајке смештене у теразијски троугао. Мало лепе ониричке сепије, на фону таквих Бајагиних песама. Све остало је на моћном ансамблу позоришта и публици.
Стеван Kопривица
Главни јунак Београд
Најновији мјузикл Позоришта на Теразијама Са друге стране јастука место је магичног сусрета низа ствари. Најпре, ово је нови спој Позоришта на Теразијама и музике Момчила Бајагића Бајаге која има посебно место, не само у нашој поп музици, већ знатно шире, на просторима читавог нашег региона. С обзиром да је мјузикл наше трајно репертоарско опредељење и имајући у виду да је домаћи мјузикл оригинални производ Позоришта на Теразијама, било је сасвим логично да након Боре Ђорђевића и Здравка Чолића, у овом тренутку и Бајагина музика постане наш финални избор. Слично као што је музика групе АББА, једног од највећих поп бендова свих времена, била покретач мјузикла Mamma Mia!. У новом мјузиклу Позоришта на Теразијама, наш познати драмски писац, Стеван Kопривица, љубавну причу двоје младих која се дешава на Теразијама, као једном делу наше метрополе, преводи у комад чији је главни јунак, заправо – читав Београд!
У раду на представи Са друге стране јастука редитељ Југ Радивојевић, аутор веома посећених и дуговечних представа Позоришта на Теразијама, поново је окупио врхунску сарадничку екипу. Поред аутора аранжмана Александра Седлара, у раду на предстви ангажовани су наши готово стални сарадници, сценограф европског значаја Александар Денић, кореограф Милица Церовић, као и костимограф Тања Радишић, добитница многих домаћих и иностраних признања.
Ову јединствену представу по својој концепији и по начину мишљења, коју у пуном смислу речи изводе глумци, хор, балет и оркестар Позоришта на Теразијама, битно карактерише такав стваралачки поступак у коме су, можда први пут у историји мјузкла уопште, сви његови актери – све време на сцени.
На крају, надамо се да смо успешно спојили не тако давну епоху настајања Бајагине музике и Београда оног времена, са овом данашњом, у којој се његова музика са пођеднаким жаром слуша и с љубављу прихвата од готово свих генерација.
Жељко Јовановић
Директор уметничког сектора Позоришта на Теразијама